Als ondernemer doet u er alles aan om alle bedrijfsprocessen zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. We streven naar het ultieme. Of dit nou op het gebied is van de beste bak koffie of dat uw logistieke proces volledig op orde is; we willen tijd besparen en tegelijkertijd dezelfde kwaliteit behouden. Op welke manieren zorgt u voor de juiste efficiencyslag? Om u te helpen bij het verbeteren van uw logistieke processen, hebben wij een aantal belangrijke onderdelen opgesteld die hierin niet te missen zijn. We beschrijven de volgende aspecten: barcodeherkenning, het proces rondom orderpicken en looproutes.
We behandelen drie kernmerken die zorgen voor efficiëntie in het logistieke proces, waardoor magazijnmedewerkers effectiever en efficiënter kunnen werken.
1. Verbeter uw logistieke proces door barcodeherkenning
Een magazijn zonder barcodes u kunt het zich niet meer voorstellen. Door de hoeveelheid van producten zijn barcodes onmisbaar. Vooral om uw proces perfect te laten verlopen is het belangrijk dat barcodes gescand kunnen worden en daardoor aan orderpickers door gegeven kunnen worden. Daarna worden, met de mogelijkheden van een PDA, producten opgespoord en de looproute bepaald. Daarnaast kan er bij het scannen van de barcode gelijk gekeken worden naar de voorraad en alle andere relevante informatie. In een eerdere blog werd uitgebreid stil gestaan bij barcodeherkenning en alles wat daar aan gerelateerd is.
Uw magazijn indelen door de ABC-analyse te gebruiken, zorgt er voor dat productgroepen bij elkaar liggen en snellopers voor aan in het magazijn liggen. Er moet rekening gehouden worden dat snellopers wel in dezelfde gangen liggen, anders moet de orderpicker als nog altijd meerdere gangen doorlopen. Een magazijn zonder barcodes u kunt het zich niet meer voorstellen. Door de hoeveelheid van producten zijn barcodes onmisbaar. Vooral om uw proces perfect te laten verlopen is het belangrijk dat barcodes gescand kunnen worden en daardoor aan orderpickers door gegeven kunnen worden. Daarna worden, met de mogelijkheden van een PDA, producten opgespoord en de looproute bepaald. Daarnaast kan er bij het scannen van de barcode gelijk gekeken worden naar de voorraad en alle andere relevante informatie. In een eerdere blog werd uitgebreid stil gestaan bij barcodeherkenning en alles wat daar aan gerelateerd is.
Door barcodeherkenning weet u wat u op voorraad heeft liggen en daardoor kunt u orderpickers aan het werk zetten. Doordat alle voorraad in de applicatie staat weet men exact waar alles ligt. Door dat alles gelokaliseerd is, kunt u hiermee zorgen voor efficiënte looproutes. Ook uw magazijnmedewerkers zullen blij zijn met deze verbetering in het logistieke proces.
Met de applicatie, die verbonden is met de barcodescanner en op de PDA staat, wordt de snelste en kortste looproute uitgestippeld. Dit is mogelijk omdat er een veld is met magazijnlocaties. Door producten te scannen weet u altijd wat uw voorraad is en kunnen orderpickers door het magazijn gestuurd worden. Vooraf plannen wat de orderpickers moeten gaan doen. Hiermee worden orders klaar gezet en wordt de kortste en snelste looproute uitgerekend. Meer weten over efficiënte looproutes en de indeling van magazijnen? Lees een eerder geschreven blog over deze onderwerpen.
Gemakkelijk en snel orders uitlezen van uit SnelStart naar uw PDA. Dit is mogelijk met S-Magazijn Logistiek. Met de eerder genoemde onderdelen die binnen S-Magazijn Logistiek vallen is uw logistieke proces volledig geautomatiseerd: barcodes scannen en doorverwijzen naar de orderpickers. Zij kijken de korste en snelste looproute aangereikt doordat magazijnlocaties bekend zijn.
Alles draait om effectiviteit en zo weinig mogelijke inspanning. Orders kunnen daarnaast ook in de wachtstand gezet worden zodat u werkzaamheden tussendoor kunt doen. Nieuwsgierig geworden over de mogelijkheden die er voor u liggen op dit gebied? Vraag de gratis productomschrijving aan.