Hoe kan ik de sales buitendienst efficiënter maken? Dat is altijd een interessante vraag. Door efficiënter te werken, kunt u de omzet verhogen zonder uw salesteam uit te hoeven breiden. Bij S for Software denken we dagelijks mee met handelsbedrijven over het slim inrichten van processen. Sinds kort hebben we twee nieuwe tools waar we u graag kennis mee laten maken: de SalesApp en het Bestelportaal.
Deze tools verdienen zichzelf terug dankzij de enorme efficiëntieslag die u ermee maakt. In dit artikel leggen we uit hoe de SalesApp en het Bestelportaal het werk voor uw salesteam verlicht. Stelt u zich alvast voor dat u tijdens het volgende teamoverleg kunt aankondigen dat orders nooit meer overgetypt hoeven te worden. Als dat reden is voor gejuich, lees dan vooral verder.
Met de SalesApp rust u de buitendienst uit met een digitaal orderboek. Via de browser op hun telefoon, tablet of laptop kunnen verkopers producten aan klanten laten zien en direct een order plaatsen. De app is gekoppeld aan SnelStart. Dit heeft twee belangrijke voordelen:
De SalesApp helpt uw verkopers als zij bij klanten aan tafel zitten en verlicht de administratieve last. Dit zijn vier functies van de app die uw verkopers zeker gaan waarderen:
Alle artikelen uit SnelStart worden gesynchroniseerd naar de SalesApp. Producten kunt u in de SalesApp voorzien van afbeeldingen en eventueel in categorieën en catalogussen plaatsen. Zo hebben uw verkopers altijd een actueel overzicht van de artikelen bij de hand.
In gesprek met de klant, kan een verkoper eenvoudig producten in de winkelmand plaatsen. Ter plekke stelt hij zo een conceptorder op, die hij daarna direct kan doorzetten naar SnelStart.
Zijn uw producten voorzien van een barcode of QR code? Dan kan een verkoper ze scannen en direct in de winkelmand plaatsen.
Verkopers kunnen orders in een Sales Pipeline plaatsen en daarbij verschillende statussen hanteren. Zo houden verkopers goed overzicht over hun onderhanden verkopen.
Naast de SalesApp kunt u het B2B Bestelportaal inzetten voor een efficiënter verkoopproces. Het Bestelportaal stelt uw klanten in staat om zelf online te bestellen. Deze drie handige functies bieden gemak aan uw klanten en verlagen de administratieve last van uw team:
Alle artikelen uit SnelStart worden gesynchroniseerd naar het Bestelportaal. U kunt u uw producten vervolgens voorzien van afbeeldingen en eventueel in categorieën en catalogussen plaatsen.
Klanten kunnen eenvoudig producten opzoeken via de zoekfunctie of door in een lijst te kijken, zoals hun klantfavorietenlijst. Vervolgens plaatsen ze artikelen in hun online winkelmand. Op deze manier stelt uw klant een conceptorder op, die hij aan het einde doorzet als order en direct bij u binnenkomt in SnelStart.
Zijn uw producten voorzien van een barcode of QR code? Dan kan uw klant deze ook scannen en ze nog gemakkelijker in de winkelmand plaatsen.
Wat zijn de belangrijkste voordelen die u zult ervaren bij het gebruik van de SalesApp en het Bestelportaal?
De Veense Wolhandel biedt wolproducten van hoge kwaliteit. Door het gebruik van de SalesApp en het Bestelportaal kunnen ze efficiënter werken. “Het grootste voordeel is dat we de orders die door de buitendienst verkocht worden nu digitaal binnenkrijgen en direct kunnen gaan verwerken. Daarnaast is onze buitendienst nu uitgerust met een digitale catalogus inclusief afbeeldingen van onze producten, dat verkoopt een stuk gemakkelijker.”
Welke app helpt uw organisatie om efficiënter te werken?
Met de SalesApp en het Bestelportaal maakt u nog slimmer gebruik van SnelStart. Beide apps helpen uw team om efficiënter te werken en verlichten de administratieve lasten. De SalesApp is er voor gebruik door de buitendienst, het Bestelportaal is bedoeld voor uw klanten.
Welke app helpt uw handelsbedrijf het beste vooruit? Neem gerust contact met ons op om te sparren over de mogelijkheden voor uw situatie. Plan hier een belafspraak in.