Wilt u met uw groothandel inspelen op kansen in de snel veranderende markt? Een modern e-commerceplatform is essentieel om aan te sluiten op de huidige uitdagingen en trends.
Overweegt u Shopify als e-commerceplatform voor uw groothandel? Ontdek de voordelen, de nadelen en de mogelijkheden voor een koppeling aan SnelStart.
Shopify presenteert zichzelf als het alles-in-één handelsplatform om een bedrijf te starten, te runnen en te laten groeien. Het e-commerceplatform wordt wereldwijd door miljoenen bedrijven gebruikt. Waarom is het platform zo populair?
Wat maakt Shopify zo geliefd? We lichten vijf belangrijke voordelen toe:
Dat Shopify een SaaS-platform is, heeft vele voordelen. Het heeft tegelijkertijd ook een nadeel. De ontwikkeling ligt bij Shopify en zij bieden weinig mogelijkheden om zelf aan het platform te sleutelen. Shopify bepaalt welke functionaliteiten het platform heeft, voor welke functies u bij een derde partij moet zijn en wat u via integraties moet regelen. U heeft dus niet de volledige controle, zoals dat wel het geval is bij een open source platform.
Shopify is geschikt voor zowel kleine als grote bedrijven. Ze bieden verschillende pakketten aan. Voor groothandels en wereldwijd verkopende organisaties is er Shopify Plus. Deze versie heeft alle uitgebreide functies, zoals:
Als groothandel kunt u Shopify gebruiken in combinatie met Shopify Wholesale apps. U kunt dan prijzen instellen voor groothandel klanten en verschillende prijzen en kortingen hanteren.
Maakt u gebruik van Shopify Plus dan kunt u dit ook regelen via een extra groothandelkanaal. U heeft dan namelijk de mogelijkheid om 9 extra stores in te richten. In een met wachtwoord beveiligd gedeelte van de webshop kunt u speciale groothandelprijzen hanteren. U kunt de producten uit de reguliere webshop gebruiken, of per store een apart productaanbod hanteren.
De maandelijkse fee voor Shopify Plus is 0,25% van de omzet. Er geldt een minimum van $ 2.000. Naast deze maandelijkse fee rekent Shopify transactiekosten van 0,15% over de omzet. Dit is lager dan in de andere Shopify pakketten.
De kosten van Shopify Plus kunnen in eerste instantie hoog lijken. Het is goed om dan een eerlijke vergelijking te maken. Welke kosten komen er allemaal kijken bij een e-commerceplatform?
Voorkom dat u appels met peren vergelijkt en neem de kosten in overweging van aanschaf, gebruik en onderhoud. Aangezien Shopify Sen SaaS platform is, hoeft u geen kosten meer te rekenen voor servers, hosting, updates, migraties, crash management en het inschakelen van developers. Zo komt u al met al misschien helemaal niet zo hoog uit als u in eerste instantie denkt.
Overweegt u het gebruik van Shopify voor uw groothandel en maakt u al gebruik van SnelStart? Dan is het een groot voordeel dat u deze systemen uitstekend kunt koppelen. S for Software heeft hiervoor S-Connect Shopify ontwikkelt. Deze koppeling zorgt voor de automatisering van veel werkzaamheden, zodat u minder tijd kwijt bent aan de administratie.
Dankzij S-Connect Shopify hoeft u order- en klantgegevens niet meer handmatig over te nemen in uw SnelStart-administratie. De koppeling zorgt voor het automatisch overzetten van deze gegevens. Hierbij krijgt u de mogelijkheid om verschillende kosten te splitsen, zoals productomzet, verzendkosten, betalingskosten en korting. Klantgegevens zoals naam, adres en opmerkingen zet S-Connect vanuit uw webshop over naar SnelStart.
S-Connect Shopify verkleint de kans op fouten, bespaart uw organisatie veel tijd en zorgt voor een verbetering van de dienstverlening.
1. Tijd en geld besparen
De koppeling zorgt voor een efficiënte manier van boekhouden, waardoor uw groothandel tijd en geld bespaart. Gegevens overtypen is niet meer nodig. De orders worden razendsnel uitgewisseld tussen uw Shopify webshop en SnelStart.
2. Veilig data uitwisselen
Een veilige verwerking van persoonsgegevens is belangrijk. S-Connect zorgt voor een veilige verbinding tussen uw webshop en SnelStart-administratie. Op deze manier borgt u een veilige data-uitwisseling en verkleint u de kans op een datalek.
3. Betere service bieden
De klanten van uw groothandel zullen een betere service ervaren. De afwikkeling van bestellingen gaat sneller en er worden minder fouten gemaakt. Klanten krijgen de juiste artikelen vlot bezorgd. Daar wordt iedereen blij van.
4. Meer inzicht in financiële gegevens
Dankzij de koppeling tussen Shopify en SnelStart heeft u altijd inzicht in de financiële gegevens. De verschillende kosten kunt u eenvoudig op de juiste plaats boeken. Ook het splitsen van verschillende kosten is mogelijk. En heeft een klant nog niet betaald? U ziet het in een oogopslag.
“We boeken een enorme tijdwinst doordat handmatige handelingen niet meer nodig zijn. Ook zijn overneemfouten geëlimineerd, de administratie klopt altijd! Het bestel- en administratieproces gaat veel sneller dan eerst.”
Nedlandic
Wilt u meer informatie of gewoon eens vrijblijvend van gedachten wisselen over de mogelijkheden van Shopify in combinatie met SnelStart? Neem gerust contact met ons op.