U zet veel producten om. Tot zover niks te klagen! Maar hoe verloopt het (logistieke) proces achter de schermen? Misschien zegt u: ‘’ Gaat prima zo, ik red het allemaal nog’’. Maar wat gebeurt er als u meer omzet gaat behalen? Denkt u het dan ook nog te redden? Als u hierover twijfelt, is het slim om preventief hier iets mee te doen!
Voor het efficiënt optimaliseren van uw logistieke processen met als doel het aankunnen van meer orders, kunt u magazijnsoftware implementeren. Er is software dat voor één logistiek proces gebruikt kan worden, maar ook voor het gehele proces is er software beschikbaar. Met S-Magazijn Logistiek optimaliseert en automatiseert u het gehele logistieke proces. Het zorgt ervoor dat u uw logistieke proces geheel onder controle houdt en orders zo snel mogelijk kan uitlezen en verwerken!
S-Magazijn Logistiek werkt snel, gemakkelijk maar vooral foutloos. Hierdoor komt u nooit meer voor verassingen te staan. Wanneer klanten shoppen in uw (web)winkel en een product kopen of bestellen, wordt de bestelling automatisch in uw SnelStart-administratie verwerkt. Dit doen we door met S-Connect de webshop te koppelen aan uw SnelStart-administartie. Daarna wordt de bestelling doorgezet naar de orderpickapplicatie. Wanneer u een barcode scant, kunt u zien hoeveel voorraad u nog heeft. Deze bepaalt uiteindelijk wat de snelste looproute is.
Lees ook: Waarom barcodes niet achterhaald, maar juist onmisbaar zijn
Ooit wel eens nagedacht of u de kortste en/of snelste looproutes neemt in het magazijn? En loopt of rijdt u efficiënt door uw magazijn heen? Uw loopproces kunt u efficiënt inrichten door middel van de orderpickapplicatie. In een eerder gepubliceerde blog ging ik uitgebreid in op de looproutes en magazijninrichting. Lees hier de voordelen van S-Magazijn Logistiek als het aankomt op looproutes en magazijninrichting.
Producten kunnen gevolgd worden zodat de consument exact weet waar het product is en hoe laat deze afgeleverd wordt. Voor ondernemers is het naast dat het logistieke proces versneld wordt ook zeer interessant om te kijken naar het brandstof gebruik, het aantal kilometers, tijd en het rijgedrag van transporteurs.
Voor uitgebreide informatie kunt u hier de eerder gepubliceerde blog over track en trace lezen. Deze blog beschrijft de voordelen voor zowel het logistieke proces van u als ondernemer als voor de consument.
De kernstappen van het proces hebben wij uitgelicht: barcodes, looproutes en track en trace. Uiteraard zijn er nog kleine tussenstappen die we niet benoemd hebben. Om deze toch te laten zien en u te verhelderen, is speciaal onderstaand filmpje gemaakt. Dit filmpje vertelt u kort hoe het logistieke proces verloopt. Het is niet één proces, maar meerdere processen die geoptimaliseerd worden en ervoor zorgen dat het gehele proces efficiënter wordt en u tijd bespaard.