Inmiddels is de koppeling tussen Payt en SnelStart alweer een flinke periode operationeel. Dat geeft ons de kans om eens bij klanten te informeren hoe dit bevalt. De impact op het debiteurenbeheer blijkt behoorlijk groot te zijn! Voor de lezer die niet bekend is met dit systeem: De koppeling tussen SnelStart en Payt stuurt alle openstaande nota's van uw klanten vanuit SnelStart naar Payt inclusief de PDF van de openstaande nota. Het Payt platform gaat dan op basis van door u in te stellen parameters uw klanten automatisch herinneren en aanmanen.
De impact van het gebruiken hiervan levert al vanaf het eerste gebruik verrassende resultaten op. Omdat de herinneringen en aanmaningen verstuurd worden door een extern platform blijkt dat uw klant sneller betaald en dit ook op de langere termijn beter blijft doen. We horen daarom ook van de gebruikers van de koppeling terug dat hun liquiditeitspositie sinds het gebruik van de koppeling aanzienlijk is verbeterd.
Het mooie is ook dat SnelStart tegenwoordig veel bankkoppelingen heeft gerealiseerd waardoor dit in combinatie met de koppeling met Payt er voor zorgt dat vrijwel het gehele traject geautomatiseerd verloopt en u er geen omkijken naar heeft. Alleen als de klant wordt omgezet naar een deurwaardersprocedure moet u natuurlijk digitaal zelf dat besluit nemen.
Nog een positief punt wat we terughoren van de gebruikers is dat ze het prettig vinden dat betaalafspraken door de klant zelf kunnen worden aangevraagd en ze zelf deze betaalafspraak alleen nog goed hoeven te keuren en het systeem de monitoring doet.