Gebruikt u SnelStart en wilt u een plek waar u alle productinformatie verzameld en bijwerkt? Dan is PIM voor u misschien wel een prachtige oplossing.
Artikelen
Uw artikelen uit SnelStart worden gesynchroniseerd naar het PIM systeem. U kunt u uw producten gaan voorzien van afbeeldingen, alle extra informatie en eventueel in categorieën en catalogussen plaatsen.
Etiketten en/of prijskaartjes
Het PIM is voorzien van printfunctionaliteiten voor etiketten en/of prijskaartjes die u zelf kunt opmaken.
Import/Export/Bijwerken
Het PIM bevat handige functies om producten te importeren, exporteren en bulkbewerkingen uit te voeren. Zo kunt u gemakkelijk prijswijzigingen van uw leveranciers doorvoeren.
Gebruiksvriendelijke software. Snel en eenvoudig in te richten en aan te passen.
Veilig data uitwisselen tussen uw PIM en SnelStart. Artikelen worden opgehaald uit SnelStart en waar nodig ook weer bijgewerkt in SnelStart.
U krijgt een online omgeving om alle informatie over uw artikelen samen te brengen en bij te houden.
Draait volledig in de cloud. Altijd en overal online de mogelijkheid om te kunnen werken.
Afhankelijk van het aantal koppelingen dat u instelt betaald u meer of minder voor uw PIM.
Bespaar tijd en geld doordat artikelbeheer en prijsverwerking eenvoudiger wordt.
Doormiddel van een API verbinding kan er gecommuniceerd worden tussen uw PIM systeem en SnelStart. Dit wordt gedaan via connect.inhandel.nl en de inrichting hiervan is inbegrepen bij de eenmalige kosten.
Omdat uw SnelStart administratie wordt gekoppeld komen uw artikelen automatisch in het PIM systeem. Hierdoor kunt u na de eenmalige inrichting al snel aan de slag.
Een aantal aandachtspunten:
Voor het PIM systeem heeft u minimaal inBalans nodig. We zien bij de meeste gebruikers echter inZicht of inHandel.
inZicht : Omdat je vanaf inZicht gemakkelijk orders kunt beheren en in bulk kunt factureren
inHandel : Omdat voorraadbeheer en webshopkoppelingen daarbij verkrijgbaar zijn
In het PIM (Product Informatie Management) kunt u middels extra velden een afbeeldingsveld aanmaken (of meerdere) waarna u bij uw artikelen een afbeelding kunt uploaden.
De URL van deze afbeelding kunt u ook op andere plaatsen hergebruiken.
Voor het instellen van het PIM rekenen wij éénmalig € 250,- excl. BTW.
In de instellingen van het PIM systeem kunt u uw 'artikel pipeline' bewerken. Hierdoor kunt u statussen toevoegen.
Iedere 'artikel pipeline' heeft tenminste de statussen 'open' en 'actief'. Hierdoor kunt u zorgen dat eerst uw producten 'op orde' zijn en ze daarna pas te koop aanbieden.
Met deze statussen kunt u ook eenvoudig acties automatisch laten uitvoeren zoals het printen van een 'etiket' of het mailen van een 'taak om te koop te zetten'.
“ Het grootste voordeel is dat we ons product portfolio op 1 plek kunnen bijhouden. We hebben nu geen ongestructureerde mappen meer op onze computers. ”
- Veense Wolhandel
Om uw PIM te kunnen koppelen aan SnelStart heeft u SnelStart inBalans of hoger nodig. Koppelen is alleen mogelijk met een online database.
Het PIM systeem en de koppeling draaien in de cloud, u kunt deze via uw browser (internet) gebruiken. U hoeft dus geen software te installeren op uw computer.
Ontdek hoe u uw bedrijfsprocessen kunt optimaliseren met geavanceerde software
Doorloop uw proces met één van onze experts
Gratis telefonisch consult