Connect.SnelStart-Woocommerce

Order- en klantgegevens uit uw webshop razendsnel inlezen in SnelStart

Connect.SnelStart-Woocommerce

Heeft u een webshop via het Woocommerce (Wordpress) platform? Dan is uw webshop eenvoudig te verbinden met uw SnelStart administratie! U wilt natuurlijk uw boekhouding zo makkelijk mogelijk up-to-date houden met de verkopen uit uw webshop!

Het is natuurlijk mooi wanneer er orders binnenkomen in uw webshop. De gegevens van deze order inclusief de klantinformatie dienen ook te worden vastgelegd in uw administratie om te zorgen dat u een correcte BTW aangifte doet en tevens voldoet aan de bewaarplicht van de belastingdienst. Deze koppeling is ontwikkeld om daar zorg voor te dragen en er direct voor te zorgen dat u niet te druk bent met het overtypen van gegevens.

Er zijn een aantal varianten en gegevensstromen die u kunt gaan gebruiken:

Orders (standaard)
Uw webshopbestellingen hebben in Woocommerce een status. Op basis van de status in Woocommerce kan worden bepaald of de bestelling overgezet mag worden als order in SnelStart. Tijdens het inlezen van de order zorgt de koppeling er voor dat de informatie zoals de bestelde artikelen, artikelomschrijving, betalingsreferentie, afwijkende verzendadressen en de klantgegevens worden overgenomen in SnelStart.

Voorraad (uitbreiding)
Wanneer u in SnelStart de voorraad van uw producten beheerd kunt u middels deze uitbreiding uw voorraadinformatie synchroniseren naar uw Woocommerce webshop.

Artikelen (uitbreiding)
Wanneer u wilt dat wanneer er een nieuw artikel in uw SnelStart administratie ook als concept artikel wordt geplaatst in uw webshop dan is deze uitbreiding mogelijk iets voor u. Het synchroniseren van artikelen kan in sommige gevallen complexer zijn. Neem daarom gerust hierover contact met ons op.

Boekingen (alternatief)
Wanneer u geen artikeldetails, artikelhistorie en voorraadbeheer nodig heeft dan kunt u er ook voor kiezen om geen orders in te lezen maar boekingen. Iedere webshop order uit WooCommerce wordt dan een verkoopboeking in SnelStart. Deze variant is niet te combineren met de andere uitbreidingen of opties.

Feedback (optie)
Als u gebruik maakt van de orderkoppeling kan deze optie er voor zorgen dat de order in Woocommerce qua status wordt geüpdate wanneer u de order in SnelStart heeft verwerkt. Dit kan u veel tijd besparen in de klantcommunicatie.

IJzersterke voordelen

Gebruiksvriendelijke software. Snel en eenvoudig in te richten en aan te passen.

Veilig data uitwisselen tussen uw webshop en SnelStart. Er komen via uw webshop persoonsgegevens binnen. Connect is een veilige verbinding tussen uw webshop en SnelStart-administratie. Data slingert nergens meer rond. Wel zo veilig.

De klant ervaart een betere service. De afwikkeling van bestellingen gaat sneller en daarbij worden er minder fouten gemaakt. De klant krijgt de juiste artikelen snel bezorgd. Daar wordt iedereen blij van.

Draait volledig in de cloud. Altijd en overal online de mogelijkheid om te kunnen werken.

Altijd inzicht in financiële gegevens. Boek de verschillende kosten eenvoudig op de juiste plaats. U kan hierbij een splitsing maken tussen productomzet, verzendkosten, betalingskosten en korting. En heeft de klant nog niet betaald? Ook dat kan u eenvoudig inzien.

Bespaar tijd en geld met efficiënt boekhouden. Razendsnel orders uitwisselen tussen uw webshop en SnelStart. Nooit meer gegevens overtypen of foutief overnemen.

Veelgestelde vragen

Hoe koppel ik mijn webshop aan Connect.SnelStart-Woocommerce?

Doormiddel van een API verbinding kan er gecommuniceerd worden tussen Connect.inHandel en uw Woocommerce webshop. Maar hoe kom je aan een API sleutel? Wij leggen het je uit in een aantal stappen.

API sleutel aanmaken
   -  Log in op je Woocommerce webshop  
   -  Navigeer naar 'Woocommerce' => 'Instellingen' => 'Geavanceerd'
   -  Klik op 'Rest API'
   -  Klik op 'Sleutel toevoegen’
   -  Zorg er voor dat rechten op “lezen/schrijven” staat en druk op API-sleutel generen.

Kopieer de “klantsleutel” en het “klantgeheim” en plak de gegevens in Connect inHandel.

Hoe koppel ik mijn SnelStart-administratie aan Connect.SnelStart-Woocommerce?

Doormiddel van en koppelcode kun je verbinding maken met je SnelStart-administratie.  Maar hoe genereer je zo'n koppelcode? Wij leggen het je uit in een aantal stappen.

SnelStart koppelcode genereren 
   -  In Connect inHandel klik je op 'verbinding maken' 
   -  Je wordt automatisch doorgelinkt naar SnelStart
   -  Log in met je SnelStart gegevens
   -  Kies de juiste administratie en stel de koppeling in.

De koppelcode wordt nu automatisch gegenereerd 

Welk pakket van SnelStart heb ik nodig?

Voor de order koppeling en uitbreiding(en) heb je minimaal het inBalans pakket nodig. Voor boekingen is het pakket inKaart voldoende.

Hoe stel ik een Connect.SnelStart-Woocommerce koppeling in?

In onderstaand artikel wordt het instellen van de koppeling stap voor stap uitgelegd. 

https://www.sforsoftware.nl/nl/kennisbank/hoe-stel-ik-een-woocommerce-snelstart-inhandel-koppeling-in

Zijn er kosten verbonden aan het inregelen?

Voor het instellen van de koppeling rekenen wij  éénmalig € 250,- excl. BTW.

Is het mogelijk om mijn pakket uit te breiden?

Ja, dat is mogelijk. Enkel de boeking module is niet te combineren met andere uitbreidingen of opties. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op!

Succesverhalen

Systeemeisen en prijsgegevens

Om uw Woocommerce webshop te kunnen koppelen aan SnelStart heeft u SnelStart inBalans versie 10.72 of hoger nodig. Koppelen is alleen mogelijk met een online database.

De koppeling draait op de achtergrond in de cloud en wordt door ons in de gaten gehouden. U kunt ook zelf de statusupdates volgen door online in te loggen.

Maandprijs

  • Vanaf
  • € 27,50

Ontdek hoe u uw bedrijfsprocessen kunt optimaliseren met geavanceerde software

Doorloop uw proces met één van onze experts

Gratis telefonisch consult